Thursday, February 19, 2009

Rentetan First Time Nak PUASA..

al-kisah time 2 ak berumur 6 thn xsilap la. Sebab tak berapa ingat coz aku tadika mase umur 5-6, wakakaka. Masa 2 bulan pose dgn rileknye aku selalu pegi tadika sendiri jew sebab dekat dengan rmah ak jew. datan la tadika dengan machonye. Macam biase la aku tunggu kawan karib aku yang sampai sekarang aku masih bersahabat karib dengan dia. Tunggu punye tungu dia pon sampai time 2 plak Nenek die hantar dia, PAStu ak dngar la nek mmbe ak pesan kat cikgu jangan bagi cucu dia makan. Uish time tu memang ak terpikir kejam gile nenek dia tak nak bagi membe baik aku mkn. Time tu ak pon tak tau yang dah mula puasa. Jadi aku buat rilek jew la, korek hidungdengan rileknya. Paling best time makan tapi aku rasa masa tu pelik skit cikgu tadika ak cakap sapa yang yang puasa jangan duduk kat sini, jadi ak tengok mmbe ak sorang jew yang tak makan kesian plak aku tengok dia mangsa kene dera ke. Aku lawa dia makan dia cakap tak bole nenek dia tak bagi nanti nenek dia marah.
Ish aku cakap apa la makan je la nenek ko bukan tau, pastu tibe2 cikgu tadika aku mencelah , PAAT JANGAN KACAU SI ATAN 2 DIE PUASA LA. Erm aku terpaksa habiskan makanan ak sendiri, wakakakakka, kenyang aku. Lepas2 buat aktiviti macam biasa dengan membe2 tadika aku, macam mane die orang sekarang nie dah besar dah, entah ape khabar la dia orang nie. Lepas tu macam biase la balik rumah klu aku balik rumah selalu duduk sorang jew tunggu akak2 aku balik dari sekolah.
Yang membe aku nie die klu balik akan lalu depan rumah aku, kebetulan pulak time tu aku tgh makan buah limau, wakakakaka. Jadi dengan selambe ak panggil membe aku wei mari la lepak dulu. Aku ada limau lebih nie, die tnpa segan silu mintak limau dekat aku dia pon makan la. Rancang aku berjaya, erm tp tak dirancang pon xterpikir. Keesokan harinya nenek die datang nasib baik aku dah standby aku menyorok dekat tandas tadika tibe cikgu panggil aku, gelabah aku cikgu cakap nenek atan nak jumpa aku jadi aku buat rilek jew la. Tiba2 nek die xmarah pon nek die cakap atan nak puasa jangan kasi die makan limau lagi ek.
Ingatkan balik memang tak bole blah la mase 2, Sampai sekarang aku memang rapat dengan membe aku 2 family aku dengan family die pon rapat. Kadang klu aku lepak rumah nenek dia nenek kadang tak kenal aku jadi nak bagi die ingat ak balik sebut la pasal hal nie, PAAT YANG BAGI ATAN BUAH LIMAU MASE DIE TADIKA DULU. Baru la nek dia ingat aku.
sampai sini jew, nak pegi solat jumaat. MERCI.

No comments: